اگر مدير سايت يا صاحب يک کسب و کار اينترنتي هستيد احتمالا تا به حال واژه رتبه الکسا به گوشتان خورده است.


 


اين روزها به پيشرفت روز به روز تکنولوژي بسياري از کسب و کارها با راه اندازي وب سايت مشغول به کسب درآمد از وب شده اند؛ افزايش رتبه سايت يا بالعکس کاهش رتبه الکسا مي تواند منجر به فروش بيشتر کالا يا خدمات شما شود.


کاهش رنک الکسا براي افزايش بازديد سايت بسيار حائز اهميت مي باشد، در سرتاسر وب فارسي افراد زيادي هستند که در صدد کاهش رتبه الکسا سايت خود تلاش مي کنند. کاهش رتبه الکسا ايران نه تنها باعث افزايش محبوبيت وب سايت مي شود بلکه يکي از مهم ترين شاخص ها براي اندازي گيري قدرت سايت مي باشد.


در ادامه اين مقاله قصد داريم تا با معرفي 8 روش رتبه الکسا شما را کاهش دهيم.


رتبه الکسا چيست؟


رتبه الکسا سايت سئو فاکسوضعيت سايت سئو فاکس در الکسا


امروزه سايت هاي بسياري هستند که در زمينه هاي مختلف مانند فروشگاه اينترنتي، سايت دانلود، سايت هاي محتوا محور فعاليت مي کنند اين دسته از سايت ها براي پيشرفت و بهتر ديده شده در زمينه فعاليت خود نياز به انجام يکسري تسک براي افزايش بازديد و کاهش رتبه Alexa نياز دارند.


يکي از دغده هاي اصلي مديران سايت کاهش رنکينگ الکسا براي فروش بيشتر تبليغات است که در نهايت منجر مي شود به افزايش کسب درآمد.


حال اگر قصد راه اندازي سايت و وبلاگ را داريد با بسياري از واژه هاي تخصصي در اين زمينه آشنا خواهيد شد که واژه الکسا يکي از مهمترين آنها خواهد بود. در واقع الکسا يک سرويس رتبه بندي براي سايت هاي اينترنتي مي باشد که از طريق وب سايت Alexa.com ، ميتوانيد رتبه بندي سايت خود را مشاهده کنيد.


الکسا يک سايت براي رتبه بندي وب سايت هاي اينترنتي بر اساس آمار بازديد مي باشد؛ براي بررسي رتبه سايت در الکسا ايران و جهان بايد از طريق لينک https://www.alexa.com/siteinfo اقدام کنيد به آناليز URL.


سرويس الکسا در حال حاضر معتبرترين پايگاه اينترنتي براي رتبه بندي سايت بر اساس معيار هايي نظير: ميزان محبوبيت و ترافيک است. رتبه بندي الکسا در دو بخش رتبه محلي (بازديکنندگان کشور هدف) و رتبه جهاني در نظر گرفته مي شود.


سايت الکسا چه گزارشاتي به ما ميدهد؟


يادمان رفت که به اين نکته اشاره کنيم: الکسا يکي از شرکت هاي زير مجموعه آمازون (Amazon.Com) مي باشد؛ در ادامه با گزارشاتي که مي توان به صورت رايگان از الکسا دريافت کرد آشنا شويد:


1- فرصت هاي کلمه کليدي (KEYWORD OPPORTUNITIES BREAKDOWN)



  • Keyword Gaps (فرصت براي کسب رتبه در اين کلمات کليدي)

  • Easy-to-Rank Keywords (به راحتي در اين کلمات رتبه بگيريد)

  • Buyer Keywords (کلمات کليدي به خريد منتهي مي شوند)

  • Optimization Opportunities (فرصت براي بهينه سازي اين کلمات)


2- روش هاي مقايسه (COMPARISON METRICS)



  • Search Traffic (ميزان ورودي ترافيک از سرچ)

  • Bounce rate (نرخ پرش)

  • Sites Linking In (تعداد بک لينک از دامنه)


3- سايت هاي مشابه انتخاب شده توسط کاربران SIMILAR SITES BY AUDIENCE OVERLAP



  • Similar sites (سايت هاي مشابه)

  • Overlap score (نرخ ارتباط)


4- رتبه الکسا در 90 روز اخير (ALEXA RANK 90 DAY TREND)



  • This site ranks (رتبه الکسا)

  • Daily Time on Site (متوسط زمان ماندگاري کاربران در سايت)


منبع: سئو فاکس 


seofox.ir


https://seofox.ir/alexa-ranking/


روش هاي کاهش رتبه الکسا Alexa.com